Thursday 5 September 2013

Ratusan Muslim Belanda Tinggalkan Hidup senang dan Keluarga Harmonis demi Jihad di Suriah


AMSTERDAM, BELANDA (voa-islam.com) -Meninggalkan kehidupan yang selesa dan keluarga yang harmoni demi membantu kaum Muslimin yang dibantai secara tak berperikemanusiaan oleh rejim Nushairiyah Bashar Al -Assad , membuat ratusan Muslim asal Belanda meninggalkan negara itu menuju ke Syria untuk melakukan jihad melawan pasukan rejim pemerintah Syria.

" Melindungi saudara Islam dari tentera Assad ... memberikan satu kepuasan, " kata Abu Fidaa  seorang Muslim Belanda yang bergabung dengan mujahidin di Syria , dalam sebuah e - mail kepada akhbar Volkskrant sebagaimana dikutip oleh Berita Belanda pada . .

Dalam siri e - mel tersebut , Abu Fidaa mengatakan ia berperang melawan rejim  syiah Assad di Syria bersama dengan 100 hingga 150 Muslim Belanda.

" Kami menempatkan di beberapa lokasi dengan saudara -saudara kami dari negara lain untuk memudahkan integrasi, " tulisnya.

"Saudara -saudara yang lain datang dari Belgium, Jerman , Kanada dan Rusia."

Abu Fidaa menyangkal laporan bahawa mereka menjadi para pejuang yang dibayar, dia mengatakan bahawa para mujahidin membiayai diri sendiri untuk perjalanan mereka ke Syria.

"Kos tiket penerbangan , hotel, dan teksi hanya beberapa ratus euro. Dan tinggal di sini sangat murah, " tulisnya.

" Kami mendapat jumlah saraan bulanan yang lumayan dan jika anda terlibat dalam pertempuran dilapangan anda biasanya mendapatkan bahagian dari harta rampasan ( Ghanimah -Red ) . "

'"Apa gunanya laki -laki muda yang tidak ingin berperang?" soalnya .

"Jika anak-anak muda tersebut telah direkrut , itu adalah berkat hasil dari perang Barat barbar  di negara -negara Muslim . Bertahun -tahun gambar yang telah kami lihat di Iraq dan Afghanistan telah menanam kerinduan untuk berjihad dalam hati kami. "

Lebih dari 93.000 orang telah tewas dalam dua tahun pertempuran antara rejim syiah Assad dan rakyat pembangkang di Syria.

Pertempuran tersebut telah memaksa lebih dari satu juta warga Syria meninggalkan rumah mereka ke negara -negara jiran di samping dua juta lain di negara itu yang tidak mempunyai tempat tinggal.

Ribuan mujahidin asing dipercayai telah bergabung bagi  melawan rejim Assad di Syria.

Pemuda Muslim tersebut mengutuk Barat kerana mengabaikan pembunuhan warga awam Syria di tangan pasukan Bashar selama dua tahun terakhir.

" Kita tahu barat akan menghabiskan semua wang , menggunakan setiap teori konspirasi yang mereka mampu... bagi memerangi kaum muslimin dan mujahidin di Syria yang telah memilih Syariah dan bukan demokrasi, " tulisnya.

" Kita telah melihat ini di Afghanistan , Yaman, Waziristan , Somalia , Mali . Kami berharap konflik ini juga akan datang ke Syria ketika Bashar Al -Assad telah jatuh. "

"Sebagai seorang Muslim anda mesti ingat setiap masa iaitu anda mempunyai banyak musuh Islam yang akan   menyerang bila-bila masa , " tulisnya.

"Lihatlah apa yang terjadi antara Bosnia dan Serbia yang sebelum ini hidup dalam damai selama bertahun -tahun.

" Di Belanda Wilders telah diberi podium di arena politik untuk membuat sebahagian kenyataan rasis . Kami menyarankan umat Islam untuk serius berfikir tentang berhijrah ," katanya.

Tinggal beribu-ribu batu jauhnya dari rumah mereka, mujahid muda tersebut menafikan bahawa perjalanannya ke Syria adalah akibat dari masalah psikologi.

"Umat Muslim di barat yang lemah dan tak berdaya akibat cinta dunia memerlukan bantuan psikologi , bukannya kami...malah berjihad di Syria mempunyai kesan terapi " katanya.

" Lebih aneh lagi , ialah setiap kali kami berjaya membunuh tentera syiah maka kami akan merasakan satu kepuasan tak terhingga kerana dapat membunuh tentera syiah yang kejam menzalimi saudara2 kami di Syria !!  tegas nya dengan penuh semangat.''

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...