Friday 3 July 2015

Innalillaahi, kejamnya ISIS yang melaksanakan hukuman mati terhadap Rektor Universiti Salahudin

Raqqah - Atas tuduhan murtad, syi'i dan kafir, Daulah Al-Baghdadi (ISIS) melaksanakan Syeikh Dr. Ahmad Ali Shalih 'Irjan Al-Qaisi, Rektor Universiti Salahuddin. Kabar duka ini juga disahkan oleh Brigade 20 Iraq, di mana beliau bertindak sebagai Dewan Syari'ah batalion itu, sebagaimana dilaporkan Islammemo pada Rabu (24/6/2015).

Setelah menentang berba'iat kepada ISIS, Syeikhuna yang juga seorang pengajar ushul fiqh, hafal al-quran juga berakhlak mulia ini dihukum mati dengan cara ditembak di bahagian belakang kepalanya. Innalillaahi wainna ilaihi raaji'uun.

Pelaksanaan tersebut berlangsung pada Isnin lalu, (22/6). ISIS melaksanakan hukuman mati terhadap dua orang tawanannya, dengan menuduh mereka sebagai elemen militia Syiah di "Universiti Saahuddin." Beberapa jam kemudian, media Daulah menerbitkan video pelaksanaan "Raad Amadan," dan "Ahmed Ali Shalih".





Syeikh Al-Qaisi dikenali sebagai cendekiawan Sunni dan bekerja sebagai Dekan Fakulti undang-undang di Universiti Salahuddin. Keluarga Ahmed Ali "Al-Qaisi", mengatakan bahawa ia lahir pada tahun 1981 dan meraih gelar doktor di bidang undang-undang. Ia adalah kepala sekolah bermazhab Hanafi di daerahnya, dan menolak kesukuan dalam bentuk apapun, dan terutama militia Syiah, Navin menjadi salah satu unsur-unsurnya.

Warga Jordan yang mengenal Syeikh, mengatakan bahawa Sheikh Ahmed Al-Qaisi adalah saintis "yang terbaik", dan istiqomah dalam kitab Allah sepenuhnya. Ia banyak menuliskan karyanya di sebuah Masjid di ibu negara Amman, selama krisis akhir zaman ini terjadi.

Sementara, Aktivis berkata Qaisi bekerja sebagai guru perundangan di Universiti Tikrit, dan College of Grand Imam di Mosul, sebelum berpindah untuk bekerja di Universiti Salahuddin.

Selain itu, netizen pada pelbagai laman rangkaian sosial telah menunjukkan simpati besar terhadap Sheikh Al-Qaisi. Bahkan, oleh banyak orang disebut "orang tahun ini" (Man of the Year) untuk menamatkan "kejahatan Daulah" seperti yang dijelaskan mereka.

Secara keji, Daulah Al-Baghdadi menuduh Sunni Iraq ini sebagai, pesalah peraturan negara, menjalankan organisasi yang dijalankan orang yang tidak setuju dengan ISIS, dan berpura-pura menyokong Khilafah Islamiyah. Ia juga dicaci ISIS dengan sebutan, "murtad", "militia Syiah", "penyokong" dan "kafir", pasca menolak kekhalifahan palsu Al-Baghdadi.

Semoga Allah memberikan kesyahidan dan kedudukan tertinggi di Jannah kepada Syeikh Ahmad Ali Shalih Al-Qaisi. Ammiin.





sumber ar rahmah

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...