Sunday 10 June 2012

General Mahdi and the Last Generation Army



ALKISAH PANJI HITAM DARI TIMUR
Based on Janeral Mahdi and the Last Generation Army article-IbnuYaacob
Writter : Dr. No Problem (Comments) Editor : MacJayNet


Berikut adalah komen DNP dalam artikel bertajuk Janeral Mahdi and the Last Generation Army :

Kerajaan Islam di akhir zaman Panji-panji Hitam Ufuk Timur sebenarnya bukanlah sebuah kerajaan tetapi gabungan semua mujahideen sebelah Timur. Bukankah terdapat hadis yang mengatakan bahawa tiada satu pun kawasan yang tidak di injak-injak oleh Dajjal kecuali Makkah dan Madinah. Fahami betul-betul maksudnya. Tiada satu pun kerajaan Islam yang bertahan kecuali Arab Saudi, itu pun hanya Makkah dan Madinah sahaja manakala kawasan yang lain semua dijajah (dipengaruhi). Tiada lagi tentera Malaysia, Indonesia, Syria, Turki, Iran, Pakistan dan lain-lain negara Islam. Semuanya musnah. Ketika itu, umat Islam akan berperang ala-ala gerila sahaja yang kemudiannya akan disatukan menjadi ketumbukan tentera oleh Imam Mahdi.

Satu lagi hadis jika kamu melihat Panji Hitam, hendaklah pergi ke arahnya walau terpaksa merangkak di atas salji. Istilah yang digunakan 'merangkak' bukan 'berjalan'. Bukankah kawasan sebelah Timur dipisahkan dengan Tanah Arab (Timur Tengah) oleh gunung-ganang yang bersalji yang perlu didaki dengan merangkak? Tentera Panji Hitam Ufuk Timur adalah semua pejuang Islam sebelah Timur yang tahu dan peduli dengan hadis berkenaan Panji Hitam Ufuk Timur.

Saya berpendapat bahawa Khurasan itu adalah cuma sekadar sebuah tempat 'berkumpul' bagi semua pejuang yang tahu dan peduli dgn hadith berkenaan Panji Hitam Ufuk Timur. Ia tidak merujuk pada mana-mana bangsa atau kaum. Ia (Panji Hitam Ufuk Timur) adalah sebuah gabungan orang Afganistan, Pakistan, China malah juga bakal disertai oleh orang Melayu kelak.

Cuba anda lihat pada Google Maps. Daerah Khurasan adalah sebuah kawasan pergunungan yang bersambung hingga ke banjaran Titiwangsa (Malaysia). Saya percaya bahawa, akan berlaku huru-hara di kemudian hari dan semua umat Islam yang beriman yang terdiri daripada pelbagai kaum dan dari pelbagai negara akan menuju ke Khurasan (Afganistan) bergerak (berjalan) melalui kawasan pergunungan ini.

Imam Mahdi akan memimpin gabungan mujahideen ini keluar dari pergunungan Khurasan menuju ke Masjid al Aqsa, di Palestin. (setelah menawan beberapa kawasan seperti yang dinyatakan dalam Al-Quran)

Pada pandangan saya, Dajjal ialah imam ke-12 (imam mahdi Syiah). Cuba perhatikan ciri-ciri Imam ke-12  Syiah ini dengan Dajjal. Lagi pula, sunnah Rasulullah SAW supaya membela janggut dan mencukur misai. Cuba lihat pada lakaran Imam ke-12 Syiah dan lakaran Nabi Isa as yang dicipta oleh penganut Kristian. Ia berjanggut dan bermisai dengan raut wajah kedua-dua lakaran hampir sama. Imam Mahdi tentunya mengikut sunnah iaitu berjanggut tetapi tidak bermisai. Pelik. Siapakah yang mencurahkan idea lakaran ini sebenarnya? Saya percaya lakaran ini adalah rupa Dajjal nanti, hanya mata sebelahnya buta sesuai dengan hadith.

As Sufyani yakni tentera yang mengejar (menentang) Imam Mahdi pula adalah tentera Syiah iaitu Syria. Saya juga berpendapat bahawa akan berlaku satu konflik yang besar antara Sunni dan Syiah yang membuatkan Imam Mahdi tergerak hati untuk bertindak lalu menuju ke Makkah. [komen 592]

Begitulah hujah DNP yang kemudiannya disokong oleh seorang lagi pemberi komen. Antara petikannya :

Benar, yang memisahkan Timur Tengah dan Nusantara adalah Pusaran Pamir yang membentuk banjaran-banjaran dan pergunungan di Tibet, China, India, Afghanistan, Russia, Pakistan manakala Banjaran Titiwangsa terbentuk lebih kurang 350 juta tahun dahulu. Berdasarkan kenyataan oleh ahli geologi, dimana banjaran Titiwangsa adalah hasil dari pembentukan Gunung Lipat Tua, jauh lebih tua dari Banjaran Alps, Banjaran Andes yang terbentuk kira-kira 25 juta tahun dahulu.

Dan apabila Rasulullah SAW menyeru akan setiap manusia supaya mendapatkan Tentera Panji Hitam dari Khurasan itu untuk berbai’ah walaupun terpaksa merangkak diatas salji, menandakan seruan itu adalah untuk seluruh mukmin didunia. Ia juga menandakan bahawa masih terdapat mukmin yang tinggal terpisah dari pergunungan Khurasan itu.

Maka apa yang perlu kita lakukan adalah bergabung dgn mereka lalu membentuk ketumbukan pasukan Khalifah Islam yang lebih luas dibawah pimpinan Imam Mahdi. Tentang mengapa Khurasan menjadi 'pusat' (pertemuan) adalah kerana umat Islam di sana masih kuat mengamalkan sunnah dan Allah mengekalkan populasi mereka sehingga keakhir zaman (meskipun dilanda peperangan) sebagai barisan hadapan dan seluruh dunia Islam akan bergabung bersama mereka. Memandangkan Nusantara adalah kawasan yang hampir dengan mereka (Timur Tengah), maka kita berpeluang untuk tiba lebih awal. [komen 595]

Komen DNP yang lain boleh disemak pada komen ke 599, 601 dan 640. Saya akhiri artikel kali ini dengan petikan daripada Syeikh Siddiq Hassan Al-Qanuji yang berkata ;
“Hadith-hadith Nabi Muhammad SAW yang meriwayatkan tentang Al-Mahdi dengan berbagai riwayat adalah banyak sekali sehingga mencapai tingkat mutawatir.”
(Kitab Al-Iza’ah limakan wayakunu baina Yadais-sa’ah, halaman 113)

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...