Monday 9 March 2015

Kalaulah ISIS itu benar, maka ia harus di qisas atas darah Muslimin dan pejuang Islam

Oleh: Abu Husein At-Thuwailibi.
Antum masih ingat kan dengan munculnya deklarasi Daulah Islamiyah atau Khilafah Islamiyah di Iraq. ??.
Seseorang akan dinobatkan menjadi Khalifah bagi kaum Muslimin. Pengumuman dilakukan melalui siaran video di Youtube. Masalah terbesarnya, sebelum orang ini dinobatkan sebagai Khalifah, tangannya telah berlumuran darah kaum Muslimin di Syria, dan telah menyebabkan pembunuhan-pembunuhan kejam terhadap para pemimpin dan pejuang Islam di Syria.



Jika benar telah tegak berdiri Daulah Islamiyah, maka pasti tujuannya adalah untuk menegakkan Syariat Islam itu sendiri; bukan kerana cita-cita  POLITIK, iaitu ingin punya label negara Islam tanpa komitmen menegakkan Syariat Islam. Jika mereka berniat menegakkan Syariat, maka terlebih dulu perlu ditunjukkan kepada diri mereka sendiri.

Bukankah Nabi pernah didatangi Usamah bin Zaid untuk meminta keringanan bagi seorang wanita mulia yang telah mencuri, lalu Nabi tidak memberi keringanan apapun. Bahkan beliau berkata: "Lau saraqot fathimah Ibti Muhammad, la qotho'tu yadaha" (seandainya Fathimah putri Muhammad mencuri, aku sendiri yang akan memotong tangannya).

Rasulullah memberi contoh penguatkuasaan Syariat Islam bermula dari diri dan keluarga beliau terlebih dulu.
Maka Khalifah yang baru dilantik itu harus di-qisas atas darah kaum Muslimin yang telah dia tumpahkan, jika benar mereka tulus ingin menegakkan Syariat

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...