Monday 9 March 2015

Khawarij adalah manusia paling buruk dimuka bumi

Manusia paling buruk dimuka bumi, menurut Nabi Muhammad saw, selain kaum pagan, atau kaum musyrik, atau kaum penyembah berhala atau ateis, Juga manusia yang paling buruk menurut Nabi saw, adalah mereka yang justru menjadi ahli ibadah, ahli sujud, ahli al-Quran dan ahli puasa tetapi merasa diri mereka paling baik dan merasa paling menjalankan syariah Islam.



 Mereka menganggap solat kita tidak setanding dengan solat mereka, puasa kita dipandang tidak ada apa-apanya dibandingkan puasa mereka tetapi saat bersamaan mereka MENGKAFIRKAN sesiapa yang tidak sependapat dengan mereka. Selain itu, mereka berani menumpahkan darah sesiapa yang ber-pembangkang dengan mereka.

Maka jika Antum melihat orang besorban dan berjidat hitam kerana banyak sujud, maka Antum jangan kagum terlebih dahulu. Perhatikan, bagaimana aqidahnya, bagaimana manhajnya, apakah dia mudah mengkafirkan orang lain atau merasa kelompoknya yang paling baik? Jika jawapannya iya, boleh jadi orang tersebut sudah dijangkiti virus Khawarij. Mereka adalah manusia yang paling buruk kata Rasulullah. Contoh khawarij dizaman ini yang suka mengkafirkan ummat islam yang tidak sependapat dengan mereka adalah SYI'AH DAN ISIS
.
Kaum yang merasa paling suci dan paling baik inilah yang diperangi khalifah Ali di Nahrawan. Mereka memang ditumpas habis oleh khalifah Ali, tapi embrio Khawarij tetap abadi sampai sekarang, dan kini telah nyata menjelma dengan topeng "daulah Islamiyah".

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...