Friday 25 April 2014

Ketua Rabithah Ulama Syam Ingatkan Warga Indonesia Tak Termakan Isu yang Menyudutkan Wahabi



.

KETUA Rabithah Ulama Syam , Syaikh Prof Dr Usamah Ar Rifai , meminta warga Indonesia tidak termakan isu yang menyudutkan pihak Wahabi sebagai dalang perang Syria .





Tuduhan seperti ini banyak dihembuskan oleh orang - orang Syiah untuk mengadu domba sesama Muslim .

" Sudah tentu ( tuduhan terhadap Wahabi , red ) ini tidak benar . Ini tidak ada dasar kebenarannya sama sekali . Konflik yang sebenarnya berlaku adalah antara rejim penguasa yang zalim , kafir lagi fajir ( melampaui batas , red ) dengan rakyat Syria secara umum ( kaum Muslimin ) , " kata Syaikh Usamah Ar Rifai kepada wartawan Indonesia yang tergabung dalam pasukan Wartawan Islam Bersatu ( JITU ) termasuk Islampos di Turki , usai sidang akhbar Muktamar Ulama Syria , Senin ( 14 / 4 ) .

Meski berfahaman Asy'ari , Syaikh Usamah tidak mau terpancing dengan isu - isu pertentangan seperti itu . Dia mengatakan di Syria seluruh elemen Ahlussunah wal Jama'ah bersatu melawan Rejim Basyar .

" Alhamdulillah , seluruh komponen kaum Muslimin , baik dari sufi , salafi dan lain sebagainya dari kalangan Ahlussunnah wal Jama'ah bersatu dalam menghadapi rejim kafir ini . Dan majlis pertemuan saat ini ( Muktamar Ulama Syria ) merupakan perwakilan dari seluruh ulama , pendakwah , dan para imam dari seluruh Syria dari kalangan Ahlussunnah wal Jama'ah , " pungkas ulama yang sangat disegani di Syria ini .




No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...