Saturday 1 February 2014

Syria : Setiap rumah bercahaya lampu dimusnahkan






 Hanya dengan menatap kedua matanya yang indah kami menyedari ke Maha besar dan ke Maha kuasa Allah ..Dan hanya dengan menatap kedua matanya kami mencari banyak kisah dan harapan anak - anak Syria ..Harapan untuk tetap bertahan ..... serta Kisah - kisah luka dan penderitaan saudara - saudara Muslim Syria yang ia saksikan dengan kedua matanya ..





Serangan bom , luka - luka hati kaum ibu yang kehilangan anak - anaknya , kelaparan , rumah - rumah dan masjid - masjid yang hancur hingga berjuta-juta orang yang terpaksa meninggalkan rumahnya dan tinggal di khemah - khemah kecil kerana mereka tak lagi mempunyai rumah untuk berteduh ketika musim sejuk tiba dan tak mempunyai rumah - rumah yang dapat melindungi mereka dari sniper - sniper kejam ..




Yamani , seorang anak Syria yang terpaksa meninggalkan rumahnya di Ain Tarma dan hidup berpindah - pindah berpindah dari satu tempat ke tempat lain di Syria untuk melindungi diri dari kekejaman para pembunuh berdarah sejuk di Syria .. Syria Care - Indonesia

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...