Tuesday 8 September 2015

Majelis Syura Mujahidin Derna bongkar skandal ISIS dan bala tentera boneka AS

Majelis Syura Mujahidin Derna bongkar skandal ISIS dan bala tentara boneka ASgambar ISIS yang khawarij


Derna  - Kembalinya bandar Derna ke tangan Mujahidin dan para penduduknya, serta tersingkirnya pasukan kumpulan "Daulah Islamiyah" atau Islamic State (IS) yang sebelum ini dikenali sebagai ISIS, dari bandar Derna, ternyata tidak membuat tanzhim pimpinan Abu Bakar Al- Baghdadi ini penghalang untuk mencipta situasi yang penuh kekacauan.

Pasukan Daulah kembali menyebar isu dan pelbagai propaganda batil untuk menggagalkan kestabilan keselamatan bandar Derna supaya mereka boleh mempunyai kesempatan untuk boleh kembali memasuki kota.

Menanggapi hal ini, Majlis Syura Mujahidin Derna menegaskan adanya perikatan - dengan sengaja ataupun tidak - antara pemerintahan Haftar dengan pemerintahan As-Sisi di satu pihak dan tanzhim Al-Baghdadi di pihak lain.

Menurut Majelis Syura Mujahidin Derna, mereka bertindak sebagai agen dari bala tentera sekular boneka Amerika, yakni pasukan Khalifah Haftar yang terbukti telah bersatu demi dengan rejim As-Sisi Mesir.

Sepak terajang dan taktik kotor yang dimainkan oleh tanzhim Daulah untuk merampas bandar Derna dari tangan Mujahidin ini di luahkan oleh Majelis Syura Mujahidin Derna. 

Berikut ini terjemahan kenyataan penuh Majlis Syura Mujahidin Derna, yang disiarkan Muqawamah Media pada Jumaat (28/8/2015).



Majlis Syura Derna dan Sekitarnya

"Derna dan Tiga Paksi Kejahatan"

Segala puji bagi Allah, shalawat serta salam atas Rasulullah ﷺ, amma ba'du.

Setelah terusir dari bandar Derna, tandzim Baghdadi terpaksa melakukan semacam perang kotor, mereka menyebarkan isu yang mengakibatkan datangnya kejahatan serantau yang paling kuat yang dilakonkan oleh rejim Haftar dan rejim As Sisi Mesir.

Selanjutnya, ketika peranan tanzhim Baghdadi sebagai agen mereka semakin kuat, tanzhim Baghadi mula menyebarkan isu lain yang mendorong adanya campur tangan pasukan asing dalam melakukan perubahan untuk mengulangi senario tuduhan keji yang mengakibatkan terbunuhnya beberapa ikhwan kita yang menjadi pimpinan revolusi, iaitu "Tahaluf Syuro Tsuwar Ajdabiyah dan sekitar ", dengan tuduhan adanya salah satu pimpinan Al-Qaeda di sana.

Di hadapan perang kotor ini, kami tegaskan adanya perikatan - dengan sengaja ataupun tidak - antara pemerintahan Haftar dengan pemerintahan As-Sisi di satu pihak dan tanzhim Al-Baghdadi di pihak lain.

Bentuk-bentuk perikatan aci kejahatan (Haftar-As Sisi) telah kelihatan dalam bentuk yang sangat jelas dan terang-terangan. Adapun perikatan Haftar dengan Tandzim Daulah mula kelihatan dalam 4 perkara:

Gerak laju pasukan mereka secara koordinatif di wilayah Majelis (Majelis Syura Mujahidin Derna) berpusat di sana (Bu Dhohak).
Gerak laju pasukan mereka (Haftar) di wilayah barat bandar tepat pada saat pasukan Majelis menyerang Tandzim Daulah, dan mereka mengalami kerugian yang besar. Alhamdulillah.

Pesawat-pesawat (Haftar) menyerang pos-pos penjagaan di salah satu markas tentera Majelis Syura yang menampung lebih dari 200 tahanan tandzim Daulah.
Kekuatan pasukan (Haftar) ditumpukan untuk mengepung kedudukan Mujahidin Majelis Syura setelah mujahidin berjaya mengambil alih wilayah (Al-Hilah) yang sebelum ini diduduki tandzim Daulah. Dan operasi pengepungan mereka itu telah gagal total. Segala puji bagi Allah.

Adapun perikatan As Sisi dengan Daulah - dengan sengaja ataupun tidak - tampak selepas As-Sisi mengebom tempat-tempat yang loyal kepada Majlis Syura Mujahidin Derna dengan alasan bahawa tandzim Daulah telah menculik seorang warga Mesir, padahal tanzhim Daulah menculik orang dari Sirte dan mereka membunuhnya di Tarablus, namun target bomnya (pesawat As-Sisi) justru dijatuhkan ke bandar Derna.

Tandzim Daulah - setelah tidak boleh kembali ke bandar Derna - menggunakan politik di balik meja untuk melawan semua musuhnya. Mereka menyebarkan isu dan mengingatkan As-Sisi akan adanya unsur-unsur yang mengancam pemerintahannya, dan kami telah mengingatkan As-Sisi dari mengulangi kebodohan sebelumnya ketika mengebom bandar akibat menjawab tuduhan tandzim Daulah. Sebagaimana kami tegaskan bahawa majlis Syura berperang melawan tandzim Daulah di Derna melalui para pemuda revolusi di bandar itu dan para mujahidinnya yang kuda, disertai bantuan daripada penduduk setempat.

Adapun penanggung jawab umum Majelis Syura Mujahidin Derna serta penanggung jawab tentera dan juga ahli syura mereka adalah para penduduk Libya, yang sudah dikenal jihad mereka melawan Gaddafi sejak zaman dahulu, bahkan hingga selepas revolusi di beberapa medan jihad, kemudian dilanjutkan dengan memerangi Haftar dan penyokong Baghdadi , serta seluruh musuh-musuh yang menyerang bandar.

Sedangkan isu-isu yang disebarkan pada masa ini melalui bantuan media sosial (Twitter) milik tandzim Daulah tujuannya adalah untuk mewujudkan keadaan yang penuh kekacauan, sehingga mereka boleh kembali memiliki kesempatan untuk boleh masuk lagi ke bandar, di mana mereka telah terusir darinya.

Dan Majlis terus menerus - in syaa Allah - dalam perjalanannya menuju penerapan Syariat Islam, mengembalikan kestabilan keselamatan, menjaga negeri dari penjajah asing dan kerosakan internal meski adanya serangan-serangan brutal dan memberi imej buruk kepada para penyokongnya tentang pemimpin revolusi di rantau Timur negeri.

Semoga Allah melindungi Derna, semoga Allah melindungi Libya dan semoga Allah melindungi negeri-negeri kaum Muslimin.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...