Wednesday 5 November 2014

KENAPA MESTI AFGHAN ??



Kita terlupa bahwa ramai dari kalangan mujahidin yang berhijrah di Afghan 
pada tahu 80an yang melawan Russia kebanyakan keturunan Arab dan ada yang datang dari kalangan kabilah bani Tamim yang terdapat di Tanah Arab.

Ada yang sudah beranak pinak di sana. Dan setelah perang Afghan dan Russia tamat maka ramai dikalangan mujahidin keturunan Arab tu tidak boleh pulang ke Negara asal mereka kerana mereka pasti akan di tangkap oleh kerajaan masing2 .
Lalu mereka ini tetap tinggal di bumi Afghan sehingga beranak pinak. Dan Afghan adalah terletak ditengah-tengah "Khurasan" seperti hadis Nabi saw bukan "Korasan" di Iran tu !

Hanya Allah lebih mengetahui....sekiranya kita melihat di dunia sekarang, panji-panji Timur ini lebih nampak kepada pejuang-pejuang Afganistan, kerana ada banyak hadis tentang keadaan muka bumi yang bergunung-ganang, pasukan ini tidak pernah kalah dengan mana-mana pasukan, kita lihat pejuang-pejuang Afganistan tak pernah kalah sewaktu berperang dengan Rusia dan US. Sehinggakan sehinggakan sekarang US hampir putus asa di Afghan.

Tapi kenapa mujahidin Afghan tidak bersama dengan mujahidin bertempur di Suriah ??
Jawapannya mungkin belum TAKDIR Allah swt untuk mereka keluar kerana setiap kemunculan Bani Tamim dan al Mahdi telah ditetapkan oleh Allah swt bukan boleh keluar sebarangan. Tapi segala yang berlaku di Suriah telah berjalan dengan tepat seperti hadis-hadis Nabi swt.

Dan satu hari nanti mujahidin yang berada di Suriah akan bergabung dengan mujahidin Afghan. Cuma kita mesti ingat kebanyakan mujahidin di Afghan datang dari keturunan Tanah Arab yang sudah beranak pinak disana.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...